Nieuwe locaties voor een nieuwe gemeentelijke dienstverlening

Gepubliceerd op woensdag 18 december 2024 om 11.40 uur
De voorbereidingen voor de fusiegemeente Pajottegem, die op 1 januari 2025 officieel van start gaat, zijn in volle gang.

Achter de schermen werken we hard om alles in goede banen te leiden. Dit omvat het afstemmen van reglementen en procedures, het installeren en testen van nieuwe software, en zelfs een recente servermigratie. Hoewel dit intensieve werkzaamheden zijn, doen we er alles aan om de hinder voor je als inwoner tot een minimum te beperken. Toch vragen we jouw begrip mocht alles niet meteen vlekkeloos verlopen. 

Een belangrijke stap in dit proces is de herschikking van onze diensten en kantoren. Deze week vinden de grootste verhuisbewegingen plaats. Dit betekent dat sommige medewerkers ook fysiek van werkplek verhuizen – een intensieve en soms emotionele periode voor onze teams die nieuwe houvast zoeken in een sterk veranderde organisatie.  

Waar kan je terecht?

Om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken, vind je hieronder een overzicht van de nieuwe locaties voor onze diensten. In primeur geven we je ook al de locatiebenaming mee die we vanaf 1 januari 2025 zullen gebruiken. 

Gemeenteloket Galmaarden  

Marktplein 19, 1570 Galmaarden 

  • Onthaal 
  • Burgerzaken (bevolking & burgerlijke stand) 
  • Welzijn (sociale dienst) 
  • Thuisdiensten en Zorg (klusjesdienst, poetsdienst, senioren, ...) 

Gemeenteloket Gooik  

Koekoekstraat 2, 1755 Gooik 

  • Onthaal (vanaf 6 januari 2025)
  • Burgerzaken
  • Welzijn 

Gemeenteloket Herne  

Centrum 17, 1540 Herne 

  • Onthaal (vanaf 6 januari 2025)
  • Burgerzaken
  • Welzijn
  • Opgroeien (jeugd, kinderopvang & onderwijs) 

Omgevingshuis  

Ninoofsesteenweg 182, 1755 Leerbeek 

  • Omgeving en Projecten (omgevingsvergunningen, ruimtelijke ordening, milieu, infrastructuur (wegen, groen, gebouwen) en mobiliteit) 

Vrijetijdshuis 

Edingsesteenweg 8A, 1540 Herne – vanaf januari 2025 Patriotsesteenweg 8A 

  • Beleven (Vrije Tijd)  

Administratief Huis  

Marktplein 17, 1570 Galmaarden 

  • Ondersteunende diensten (ICT, Financiën, Personeel, Communicatie, Noodplanning, Preventie, Beleidsondersteuning en Secretariaat) 

De technische loodsen blijven behouden op hun huidige locaties. 

Efficiënte dienstverlening 

Vanaf 2025 werken onze diensten op afspraak. Dit stelt ons in staat om jouw dossiers beter voor te bereiden en lange wachttijden te vermijden. Voor snelle en eenvoudige vragen kan je zonder afspraak terecht bij het onthaal of de snelbalie. Een volledig overzicht van de documenten waarvoor je hier terecht kan, volgt spoedig. 

Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met de diensten, zij helpen je graag verder.
Samen bouwen we aan een toegankelijke, efficiënte en warme gemeente Pajottegem. 
Vanaf januari kan je ons bereiken via 054 59 73 00 en info@pajottegem.be.
Het postadres is Marktplein 17, 1570 Pajottegem.